Документ від 14.06.2021 р. Чинний

  Пов’язані документи

Пов’язані документи відсутні

  Історія документу

Історія відсутня

Публікація документу

14.06.2021


ДРУЖКІВСЬКА МІСЬКА РАДА

Р І Ш Е Н Н Я

ПРОЕКТ

14.06.2021 м. Дружківка
 
Про виконання міської цільової Програми підтримки та розвитку дитячої обдарованості на 2011-2020 роки «Надія Дружківки»

 Заслухавши інформацію начальника відділу освіти Лазебник С.А. про виконання міської цільової Програми підтримки та розвитку дитячої обдарованості  на 2011-2020 роки «Надія Дружківки» (далі – Програма), міська рада відмічає, що відділ освіти Дружківської міської ради, заклади освіти планували і організовували роботу з обдарованими та здібними дітьми в Дружківській міській територіальній громаді відповідно до Програми, затвердженої рішенням Дружківської міської ради від 09.02.2011 № 6/5 – 7.

 З метою реалізації державної політики у сфері створення сприятливих умов для виявлення обдарованої учнівської молоді, набуття нею навичок і знань у певних галузях діяльності, застосування її здібностей, а також залучення педагогічних працівників до роботи з обдарованою молоддю в закладах освіти протягом 2011-2020 років в межах заходів, передбачених Програмою було активізовано роботу щодо творчого, інтелектуального, духовного та фізичного розвитку обдарованої учнівської молоді.

 Роботу з обдарованими й здібними дітьми та молоддю організовано за п'ятьма видами обдарованості: інтелектуальна, практично - перетворювальна, художньо - естетична, психомоторна, комунікативно - організаторська.

  За роки реалізації Програми до банку обдарованих дітей увійшло:

- 5314 обдарованих дітей по закладах освіти,

- 2303 – по міському банку,

- 867 – по обласному банку.

 У 2021 році банк обдарованих дітей закладів складає 765 осіб, що на 180 осіб більше, ніж у минулому році. У міському банку перебуває 306 обдарованих дітей, що на 7 % більше, ніж у минулому році. За номінаціями розподіл виглядає таким чином: інтелектуальна – 100, художньо - естетична - 92, практично - перетворювальна - 27, психомоторна - 51, комунікативно - організаторська – 36.

 З метою відбору обдарованих дітей використовуються  різноманітні методики з моніторингу, підтримки та аналізу вибірки та багато інших. До роботи активно підключаються практичні психологи, які систематично проводять виявлення, діагностування та супровід обдарованих. У кожному закладі освіти розроблено й затверджено план роботи з обдарованими учнями, оформлено індивідуальні картки й портфоліо  обдарованих, які постійно поповнюються новою інформацією про досягнення дитини. Учні мають можливість розвивати свої здібності, відвідуючи шкільні секції, факультативи та гуртки,  заняття гуртків центру дитячої та юнацької творчості, станції юних техніків.

 З метою виявлення та підтримки обдарованих дітей, залучення інтелектуально й творчо обдарованої учнівської молоді до науково-дослідницької та експериментальної роботи, формування активної громадянської позиції учнів, виховання в них самостійності, наполегливості, вміння формувати й відстоювати власну думку організовано роботу Малої академії наук України (далі – МАН). Упродовж навчання в МАН учні виконують роботи: науково-дослідницькі, експериментальні, конструкторські, дослідницько-пошукові, творчі. Основним підсумком учнівської діяльності є виконання, оформлення та захист науково-дослідницьких робіт на Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів — членів МАН України. Традиційно Конкурс – захист проводиться у 3 етапи – І міський, ІІ обласний, ІІІ Всеукраїнський. Щороку юні науковці Дружківки представляють перспективні дослідження з науково-технічної творчості, фізики, інформаційних технологій, біології, хімії та медицини, іноземних мов, літературної творчості й філології, історії та географії, краєзнавства, релігії, філософії, соціології, педагогіки та ін.

  Усього за роки реалізації Програми у  міському етапі Конкурсу-захисту МАН взяло участь 302 учня, у обласному – 83, у Всеукраїнському етапі - 7.

  У поточному 2021 році на міському етапі Конкурсу-захисту МАН було представлено 20 науково-дослідницьких робіт у 13 секціях 8  наукових відділень  (літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства; мовознавства; філософії та суспільствознавства; історії; екології та аграрних наук; математики; фізики і астрономії; хімії та біології). За результатами І (міського) етапу 7 робіт переможців учнів-членів МАН направлено для участі в ІІ (обласному) етапі конкурсу-захисту де 6 робіт посіли призові місця – І місце – 1 робота, ІІ місце – 1 робота, ІІІ місце – 4 роботи.

   Розкриттю потенційних можливостей дітей, їх самореалізації, сприяє проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів. Результативність участі учнів у них має позитивну динаміку. У 2021 році у І (шкільному)  етапі інтелектуальних змагань взяли участь 1586 учнів закладів загальної середньої освіти міста, 432 взяли участь у ІІ (міському) етапі, з яких 240 учнів посіли призові місця.

 За 10 років реалізації Програми у І (шкільному) етапі взяли участь  26428 учнів, у ІІ (міському) етапі – 4621 учень з них призерів і переможців – 910 учнів, у ІІІ (обласному) – 374, з них призерів і переможців – 117 учнів, у ІV (Всеукраїнському) етапі – 17 призерів.

 Щорічно учні Дружківської міської територіальної громади стають переможцями обласного етапу Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика та Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка.

 Протягом звітного періоду   у шкільному етапі Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика взяло участь 670 учнів, 232 переможця, у міському етапі – 210 учнів, 65 переможців, у обласному етапі – 65 учнів, 23 переможця. У Міжнародному мовно-літературного конкурсі учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка взяло участь – 581 учен, з них 340 призери і переможці шкільного етапу, 89 – міського, 20 – обласного і 8 Всеукраїнського етапу.

 Протягом 2011-2020 років понад 10000 учнів стали  учасниками у  Всеукраїнських предметних Інтернет - конкурсах: «Кенгуру», «Лелека», «Кришталева сова», «Соняшник», «Геліантус», «Левеня», «Бобер» тощо.

 Виконання «Програми  підтримки та розвитку дитячої обдарованості  на 2011-2020 роки «Надія Дружківки»  сприяло:

     - створенню цілісної  системи виявлення та відбору обдарованої молоді Дружківської міської територіальної громади;

     -  визначенню стратегії щодо підтримки та напрямів роботи з обдарованою молоддю;

     - розробленню нових напрямів роботи шляхом створення науково-методологічного підґрунтя для розвитку ефективних систем виявлення, навчання і професійної орієнтації обдарованої молоді;

     - залученню учнів та вихованців до здобуття позашкільної освіти з метою задоволення потреби у професійному самовизначенні та творчій самореалізації, оновлення змісту, форм і методів роботи з обдарованою молоддю;

     - підвищенню ефективності діяльності закладів освіти Дружківської міської територіальної громади через їх профілізацію та залучення школярів до участі в міських, регіональних, Всеукраїнських, міжнародних заходах, спрямованих на виявлення й підтримку обдарованої молоді.

               На   підставі    викладеного,   керуючись  ст.26 Закону України від 21.05.1997  № 280/97-ВР «Про  місцеве самоврядування в Україні», міська рада

 

В И Р І Ш И Л А:

 

  1. Інформацію начальника відділу освіти Дружківської міської ради Лазебник С.А. про виконання міської цільової Програми підтримки та розвитку дитячої обдарованості на 2011-2020 роки «Надія Дружківки» прийняти до відома.
  2. Вважати міську цільову Програму підтримки та розвитку дитячої обдарованості на 2011-2020 роки «Надія Дружківки», затверджену рішенням Дружківської міської ради від 09.02.2011 № 6/5 – 7 виконаною.
  3. Відділу освіти Дружківської міської ради (Лазебник) заходи щодо підтримки та розвитку дитячої обдарованості включити до Програми розвитку освіти Дружківської міської територіальної громади на 2021-2027 роки.

3.Координацію роботи щодо виконання даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Слесаренко Н.Є.

4.Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань освіти, культури, спорту та молоді ( Кулик ).

 

 

 

Міський голова                                                                     В.Б. ГРИГОРЕНКО

 

  

 

АРКУШ ПОГОДЖЕННЯ

до проєкту рішення міської ради

 

«Про виконання  міської цільової Програми підтримки та розвитку дитячої обдарованості

на 2011-2020 роки «Надія Дружківки»

 

 

ПІДГОТОВЛЕНИЙ                                                           відділом освіти Дружківської міської                                                                    

                                                                                                ради, т.42118

 

 

Начальник відділу освіти                                                                С.А.ЛАЗЕБНИК

 

«_____»_______________ 2021 рік

 

 

ПОГОДЖЕНИЙ 

 

 Головний спеціаліст з юридичних питань                                          

відділу по роботі з депутатами

Дружківської міської ради

 

«_____»_______________ 2021 рік                                                 М.В. СЕРБА

 

 

Заступник міського голови з питань

діяльності  виконавчих органів ради 

 

«_____»_______________ 2021 рік                                                 Н.Є. СЛЕСАРЕНКО   

 

 

 

Голова комісії ради з питань освіти, культури,

спорту та молоді

 

«_____»_______________ 2021 рік                                                 Т.І. КУЛИК

 

 

 

Секретар міської ради                                                                             

 

«_____»_______________ 2021 рік                                                 К.Б. ХОРС                          

 

 

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту рішення Дружківської міської ради

«Про виконання  міської цільової Програми підтримки та розвитку дитячої обдарованості

на 2011-2020 роки «Надія Дружківки»

 

           Програма підтримки та розвитку дитячої обдарованості на 2011-2020 роки «Надія Дружківки» діяла як комплекс заходів, направлений на підвищення якості освітньої діяльності закладів освіти Дружківської міської територіальної громади шляхом виявлення обдарованої учнівської молоді, набуття нею навичок і знань у певних галузях діяльності, застосування її здібностей; залучення педагогічних працівників до роботи щодо активізації творчого, інтелектуального, духовного та фізичного розвитку обдарованої учнівської молоді; створення умов для вияву обдарованості і талантів дітей, розвитку креативних здібностей, їх пізнавального інтересу; широкого вибору змісту, форм і засобів освіти, поглиблення й розширення їх практичної спрямованості, диференціації та індивідуалізації освітнього процесу; задоволення потреб учнівської молоді у професійному самовизначенні й творчій самореалізації; створення умов для творчого, інтелектуального, духовного та фізичного розвитку учнів та вихованців.

            Виконання «Програми  підтримки та розвитку дитячої обдарованості  на 2011-2020 роки «Надія Дружківки»  сприяло:

     - створенню цілісної  системи виявлення та відбору обдарованої молоді Дружківської міської територіальної громади;

     -  визначенню стратегії щодо підтримки та напрямів роботи з обдарованою молоддю;

     - розробленню нових напрямів роботи шляхом створення науково-методологічного підґрунтя для розвитку ефективних систем виявлення, навчання і професійної орієнтації обдарованої молоді;

     - залученню учнів та вихованців до здобуття позашкільної освіти з метою задоволення потреби у професійному самовизначенні та творчій самореалізації, оновлення змісту, форм і методів роботи з обдарованою молоддю;

     - підвищенню ефективності діяльності закладів освіти Дружківської міської територіальної громади через їх профілізацію та залучення школярів до участі в міських, регіональних, Всеукраїнських, міжнародних заходах, спрямованих на виявлення й підтримку обдарованої молоді.

  

 

Начальник відділ освіти                                                               С.А.ЛАЗЕБНИК

Дружківської міської ради