Інклюзивна освіта — рівень свідомості нації

Нова освіта, нові вимоги, нові тенденції -  і Дружківка одна серед перших. У вересні 2018 року в місті відбулося урочисте відкриття інклюзивно-ресурсного центру, покликаного забезпечити права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, у тому числі у професійно-технічних навчальних закладах.

Наразі у центрі працюють педагогічні працівники: вчитель-логопед, вчитель-дефектолог, практичний психолог та вчитель-реабілітолог. Фахівцями здійснюється комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку дітей з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, розроблення рекомендацій щодо програми навчання. Таку оцінку вже пройшли 74 дитини.

У Дружківці на сьогодні мешкають близько 800 дітей з особливими освітніми потребами, з них 129 дітей-інвалідів дошкільного та шкільного віку. Щодня центр відвідують 14-17 дітей (до 80 дітей на тиждень). На даний час проведено 961 корекційно-розвиткові заняття, послуги надані 36 дітям.

Належну допомогу в закладі отримують не тільки дітки та їхні батьки, а й педагоги, адже багато дітей з особливими освітніми потребами відвідують загальноосвітні навчальні заклади. З батьками дітей з особливими освітніми потребами проводиться активна консультативна, просвітницька робота за такими напрямами: індивідуальні консультації за результатами комплексної оцінки; індивідуальні консультації щодо розвитку та виховання дитини; семінар-тренінг «Гармонійний розвиток особливої дитини в сім’ї». Педагоги дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів також беруть участь в заходах, це: виступи на нарадах для керівників, методичні об’єднання  психологів, соціальних педагогів, логопедів «Взаємодія  інклюзивно-ресурсного центру та навчального закладу»; семінар-тренінг для педагогів «Нова українська школа: інноваційний простір для інклюзивної освіти»; семінар-практикум для педагогів дошкільних навчальних закладів «Організація освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами».

Створення та діяльність інклюзивно-ресурсного центру сприяє забезпеченню дітей з особливими освітніми потребами необхідною психолого-педагогічною підтримкою, з урахуванням їх індивідуальних потреб, а також є ефективним засобом забезпечення прав таких осіб на освіту, сприяє розвитку їх особистості, поліпшенню стану їх здоров'я та якості життя, а також підвищенню рівня участі у житті громади.

06031.JPG

006031.JPG