Стан доріг і плани щодо їх ремонту

Цього року українці з закінченням зими вкотре побачили, що  дорожнє покриття сходе  разом зі снігом. Деякі з них, дивлячись на нескінченні ями, опустили руки, а у Дружківці вирішили дізнатися про стан доріг у міського голови Валерія Гнатенка.

«Весна в цьому році запізнюється, сніг вже повністю зійшов з доріг, і, на жаль, вже зараз видно, що на деяких ділянках з'явилися ями, в зв'язку з чим у городян виникають справедливі нарікання. Згоден, стан доріг дійсно залишає бажати кращого, але на це є об'єктивні причини. Основна частина місцевих доріг була побудована в 60-х роках минулого століття і з того часу жодного разу капітально не ремонтувалася. Фізичний знос асфальтобетонного полотна складає майже 90%. Загальна протяжність доріг Дружківки 185,8 км, а це 1,2 мл. кв. метрів. Капітально ремонтувати необхідно 150 км доріг, площею 960 тис. м² доріг. Для порівняння: у 2017 році в місті було відремонтовано 50 тис. м² дорожнього полотна (в протяжності - це близько 8 км) на суму 22 млн. грн., що майже в два рази більше, ніж в 2016 році, у 2018 році – 11 млн.грн. У відсотковому співвідношенні це 2% від усіх доріг. А в ремонті потребує 80% доріг. Для того, щоб виконати капітальний ремонт усіх доріг Дружківки і привести їх до ладу, потрібно понад 550 млн. гривень. Для порівняння: можливості міського бюджету в 2019 році дозволили виділити на ремонт доріг 13 млн. гривень. З цього виходить, що цієї суми вистачило б щоб відремонтувати 22-24.000 м². І більше взагалі не ремонтувати жодної дороги в Дружківці. Тому перед нами завжди стоїть проблемне, я б сказав, гостре питання: відремонтувати одну-дві вулиці капітальним ремонтом, як це належить, або все-таки зробити поточний, ямковий ремонт, проте на більшій частині доріг, по яких пересуваються мешканці Дружківки. Звичайно ж ми просто змушені обирати другий варіант для того, щоб наші автомобілісти могли нормально їздити і не псувати свої машини. Повірте, ми не сидимо склавши руки. Вже проведений аналіз стану всіх міських доріг і ми прийшли до висновку, що  найбільші руйнування спостерігаються на дорогах, які ремонтували кілька років тому. Хоча і з'явилися ями на деяких ділянках, де ремонт проводився в минулому році. Дороги находяться в такому стані через різкий перепад температури. Внаслідок проникаючої в дорожні шари вологи і перепадів температури навколишнього повітря від позитивних до негативних, відбувається зниження їх міцності, що сприяє утворенню пошкоджень у вигляді вибоїн. Це є наслідком збільшення обсягу вологи в процесі переходу з рідкого в твердий стан при замерзанні. Йдуть тріщини і розриви. Ми плануємо ліквідувати їх, як тільки висохнуть дороги, тобто на даний момент ми очікуємо відповідних погодних умов».

Також є потреба у роз’ясненні мешканцям, що вулиці і дороги населених пунктів - комунальна власність місцевої ради та їх ремонт і утримання здійснюється за рахунок місцевого бюджету. У цьому році він досить напружений. Але не всі дороги, які територіально розташовані в Дружківці відносяться до комунальної власності міської ради. До таких належить дорога, яка є «каменем спотикання» довгі роки - це дорога на Кіндратівку, а саме вулиця Свободи. Щодо її стану неодноразово надходили і звернення громадян під час особистих прийомів керівництвом міста, і під час зустрічей з трудовими колективами. Управлінням житлового та комунального господарства Дружківської ради  відносно даного питання на теперішній час отримана відповідь від Департаменту розвитку базових галузей  промисловості ОДА про запланований на 2019 рік  поточний середній ремонт автодороги по вулиці Свободи. Згідно з перспективним планом об'єднання територіальних громад Кіндратівка має приєднатися до Дружківки. Тому з огляду на побажання жителів міською радою заплановано проведення заходів  з підвищення рівня безпеки дорожнього руху: ремонт доріг, обрізка дерев, облаштування освітлення. Але виконання цих заходів можливо тільки після об’єднання.

Зупинився міський голова і на  безпеці на дорогах. Валерій Гнатенко  зазначив, що статистика свідчить, що кількість нещасних випадків на дорогах приблизно однакова як вдень, так і вночі, про що свідчать основні причини ДТП, адже погана видимість через настання сутінків і в нічний час доби не завжди дозволяють своєчасно помітити як самого пішохода, так і пішохідний перехід, незважаючи на наявність дорожніх знаків. Тому одним з основних і вкрай важливих напрямків подальшого розвитку мережі зовнішнього освітлення автодоріг Дружківки було облаштування зовнішнього освітлення наземних пішохідних переходів і місць зупинки транспорту з використанням новітніх світлодіодних елементів та альтернативної сонячної енергії для підвищення безпеки дорожнього руху пішоходів в нічний час доби. Тому керуючись девізом "Успіху досягають ті, хто чогось хоче" не словом, а справою Дружківка у минулому році взяла участь в конкурсі інфраструктурних проектів Програми розвитку ООН. Реалізацією мікропроекту «Запорука безпеки суспільства - освітлене місто. Пристрій системи автономного електроосвітлення пішохідних переходів і місць зупинки транспорту в Дружківка» передбачалося  освітлення 13 пішохідних переходів і 3 зупиночні павільйони. Всього 16 світлоточок. Результати впровадження даного проекту вже стали очевидні без перебільшення: це і поліпшення якості та надійності системи вуличного освітлення, яке призвело до підвищення безпеки дорожнього руху, і зменшенню рівня дорожньо-транспортних пригод, злочинності, і зменшення витрат бюджетних коштів, викидів СО2 в атмосферу (екологічний ефект), поліпшення системи освітлення вулиць тощо.

«Життя не стоїть на місці, вимагаючи швидкого реагування, що ми і робимо, тим самим покращуючи умови життя у Дружківці», - підсумував Валерій Гнатенко.