ЦНАП Дружківки: працюємо на результат і постійно вдосконалюємося

Минуло 6 років з часу відкриття у Дружківці Центру надання адміністративних послуг. На сьогодні ця установа надає 184 види різноманітних адміністративних послуг у 22 сферах діяльності й до неї звертається кожен другий мешканець міста.

Як працює нинішній ЦНАП, які послуги можна  замовити та що нового  планують запровадити, розповіла начальник відділу надання адміністративних послуг Дружківки Ганна Іваницька під час апаратної наради, що проходила 31 жовтня 2019 року під керівництвом секретаря міської ради Ірини Бучук.  

«Центр надання адміністративних послуг функціонує з 20 грудня 2013 року. У нашій роботі є дуже багато досягнень, ми постійно розвиваємося, але основні напрямки, по яких ми працюємо – максимальне наближення адміністративних послуг до людей», - зазначила Ганна Борисівна. 

Так сьогодні у Центрі можна здійснити попередній запис на прийом у зручний для заявників спосіб - особисто, зателефонувавши або надіславши лист на електронну пошту Центру. Цією можливістю у 2019 році вже скористались – 1 625 осіб. Прийом громадян здійснюється через електронну систему керування чергою, що дозволяє систематизувати черговість звернень та оптимізувати час очікування заявників. Встановлений інформаційний кіоск із доступом до сайту Центра дає можливість заявникові самостійно отримати необхідну інформацію про послуги. У секторі очікування є вільний доступ до мережі Інтернет, у тому числі, облаштоване комп’ютерною технікою, робоче місце для відвідувачів, є Wi-Fi та міський телефонний зв'язок. З метою забезпечення зручності та оперативності обслуговування громадян при отриманні платних послуг у приміщенні Центру встановлені платіжні термінали АТ КБ «Приватбанка» та АТ «Ощадбанка».

Протягом 2019 року до Центру звернулось 36 912 відвідувачів. Протягом 9,5 місяців 2019 року у Центрі зареєстровано – 14 462 звернень, видано – 14152 результатів послуг, 500 результатів послуг на підставі надісланих онлайн заяв,  сформовано 14152 справи. Найбільша кількість звернень отримана у сфері реєстрації/зняття місця проживання, на другому місці за кількостю прийнятих заяв – послуги Держгеокадастру,  третє місце – послуги у сфері реєстрації бізнесу, четвертий показник - у сфері реєстрації нерухомого майна, наступні показники, це послуги у сфері культури та сім’ї, містобудування  та будівельного контролю.

Запровадження у Центрі послуг з видачі паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм та видачі паспорта громадянина України для виїзду закордон також суттєво покращує доступність та оперативність надання цих послуг. З 12 серпня 2019 року за послугами у сфері міграції звернулось 479 особи, у т.ч. за отриманням паспорта громадянина України:  у формі ІD-картки звернулось 126 осіб; для виїзду за кордон – 353 особи. До Центру можуть звертатися як громадяни, які мешкають в межах Донецької області, так і всієї України. Це послуги у сфері реєстрації бізнесу та права на нерухоме майно, реєстрації громадських об’єднань зі статусом юридичної особи, а також послуги з отримання паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

Наразі у Центрі запроваджено 5 «швидких послуг». Що це означає? Документи на отримання адміністративних послуг приймаються протягом: 5 хвилин: «Складання довідок про доходи за звітній період», «Видача копій розпоряджень міського голови та витягів з розпоряджень міського голови»; 7 хвилин: «Видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки», «Видача довідки про реєстрацію  місця проживання/перебування особи»; 10 хвилин: «Державна реєстрація фізичної особи – підприємця». Також можливо отримати результати послуг з видачі витягу з Єдиного державного реєстру та інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно безпосередньо після прийому заяв, тобто під час одного звернення до адміністратора  Центру. Та є ще один показник, який підвищує якість обслуговування. Тепер для отримання довідки про реєстрацію місця проживання/перебування особи заявнику не обов’язково заповнювати заяву самостійно, це за нього в електронному вигляді зробить адміністратор.

Ще один напрямок ЦНАП в частині наближення адміністративних послуг до громадян – це «Мобільний адміністратор». За допомогою телефонного дзвінка чи на сайті Центру є можливість замовити сервіс «Мобільний адміністратор», і працівник ЦНАПу приїде додому з усім необхідним обладнанням і оформить документи на місці. Це дуже зручно і мешканці активно користуються таким сервісом, особливо особи похилого віку та люди з інвалідністю. У супроводі працівників муніципальної варти вже здійснено 12 таких виїздів. Наразі триває реалізація проекту «Придбання двох мобільних (виїзних) офісів надання адміністративних та соціальних послуг мешканцям Дружківської ОТГ (перспективної)».

Протягом року організовано 7 виїзних прийомів мобільних сервісних центрів МВС у Донецькій області, які забезпечують надання послуг з реєстрації транспортних засобів, видачі посвідчень водія та довідки про несудимість. У Центрі ведеться облік охочих отримати вказані послуги та їх інформування про день виїзного прийому мобільного сервісного центру. 167 осіб вже отримали вказані послуги, але це без урахування мешканців міста, які звертались особисто до спеціалістів під час прийому. До речі, наступним кроком у розбудові Центру стане запровадження послуг з державної реєстрації (перереєстрації) транспортних засобів та видачі (обміну) посвідчення водія.