Документ № 314 від 19.06.2019 р. Чинний

  Пов’язані документи

Пов’язані документи відсутні

  Історія документу

Історія відсутня

Публікація документу

24.06.2019


ДРУЖКІВСЬКА МІСЬКА РАДА

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

РІШЕННЯ

19.06.2019 м. Дружківка №314
 
Про організацію роботи щодо повноти та своєчасності надходжень плати за землю до місцевого бюджету

Одним з бюджетоутворюючих джерел доходів загального фонду зведеного бюджету міста  є плата за землю, частка якої в загальній сумі надходжень  становить  12%. За  січень – квітень  поточного року надходження склали 8,5 млн.грн.

План з надходжень  по платі за землю  до місцевого бюджету на січень – квітень 2019 року затверджений у розмірі 7,9 млн. грн., фактичне виконання  становить   – 8,5 млн.  грн., або план виконаний  на 106,6% та більше надходжень минулого року на 30,6% або на 2,0 млн.грн. Таке збільшення забезпечено за рахунок укладення нових договорів оренди землі та змін законодавства.

Плата за землю складається з земельного податку  та орендної плати за землю юридичних та фізичних осіб, надходження від яких у розрізі становлять:

- із земельного податку  від юридичних осіб надійшло – 2 млн.102 тис.грн., що становить 124,1% виконання  плану на звітний період та 153,6 % до аналогічного періоду минулого року (1 млн. 368 тис.грн.). На зростання надходжень земельного податку  від юридичних осіб значною мірою вплинуло надходження Регіональної філії «Донецька залізниця» АТ «Українська залізниця» за рахунок  внесення  змін у законодавство;

- із земельного податку  від фізичних осіб надійшло – 28,7 тис.грн., план у міському бюджеті на період січень-червень не встановлювався, у зв’язку із законодавчими термінами сплати фізичними особами з 1 липня поточного року ;

- з орендної плати  за земельні ділянки від юридичних осіб надійшло – 5 млн. 867 тис.  грн., що становить 100,0% виконання  плану на звітний період та 125,0%  аналогічного періоду минулого року (4 млн. 692 тис.грн.);

- з орендної плати за земельні ділянки від фізичних осіб надійшло – 492,1 тис.грн., що становить 122% виконання  плану на звітний період та 119,5% до аналогічного періоду минулого року (411,9 тис.грн.).

На зростання надходжень орендної плати за земельні ділянки від юридичних та фізичних осіб вплинуло укладення нових договорів  та подовження діючих протягом 2018 року та першого кварталу 2019 року. Станом на 01.05.2019 року передано в оренду та укладені договори оренди на 352 земельні ділянки  загальною площею 272,2 га.  Передано у постійне користування  140 земельних ділянок загальною площею 282,0 га.

За результатами проведеної роботи протягом травня – грудня 2018 року та за 4 місяці 2019 року  міською радою було прийнято 176 рішень щодо вирішення земельних питань, з них щодо передачі у оренду по 20 земельним ділянкам на загальну площу 3,1293 га, поновлено 15 договорів оренди земельних ділянок, загальна площа яких склала 12,192 га.

За оперативними даними Костянтинівсько-Дружківського управління головного управління  Державної фіскальної служби  України у Донецькій області (далі – регіональне управління ДФС)   заборгованість   зі сплати за землю станом на 01.05.2019 року складає  5,8  млн. грн., з них 4,1 млн.грн. по суб’єктам господарювання, відносно яких порушені справи про банкрутство. Заборгованість  по земельному податку  станом на 01.05.2019 року складає – 504,8 тис. грн. (фізичні особи – 297 тис. грн., Державне підприємство «Донецька залізниця» – 143,9 тис.грн.- заборгованість підприємства, що зареєстровано на непідконтрольній органам державної влади території (м.Донецьк)); по орендній платі за землю 5,3 млн.грн., з них: заборгованість фізичних осіб – 802 тис.грн., заборгованість суб’єктів господарювання, відносно яких порушені справи про банкрутство 4,1млн.грн.  (ТОВ «ТД Золотий урожай» - 41,9 тис.грн., ПАТ «Дружківський машинобудівний завод» - 3 млн. 651,7 тис.грн., ПрАТ «Астрон» -185,9 тис.грн., ТОВ «Дружківський фарфоровий завод»  – 174,5 тис.грн. та інш.).

Регіональним управлінням ДФС було вжито комплекс заходів щодо зменшення заборгованості по платі за землю:- постійно проводяться співбесіди з керівниками підприємств - боржників,  готуються матеріали для спрямування до суду. На виконанні в Дружківському міському відділі Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області знаходяться матеріали по 8-ми боржникам на загальну суму  646,6 тис. грн., підготовлено та передано позовів до суду на суму 318,1 тис.грн.

З метою збільшення надходжень від плати за землю, недопущення безоплатного використання земельних ділянок комунальної власності виконавчим комітетом міської ради створена комісія з визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам для визначення та відшкодування збитків, завданих територіальній громаді м.Дружківка внаслідок порушення порядку землекористування. Протягом 2017 – 2019 року комісією визначено збитки у розмірі 3 млн. 129 тис.грн., з них сплачено 99,4 тис. грн., по іншим – триває робота щодо примусового стягнення.

З метою недопущення втрат надходжень плати за землю  відділом земельних ресурсів виконавчого комітету Дружківської міської ради систематично здійснюється обмін інформацією з регіональним управлінням ДФС щодо укладення, поновлення договорів оренди землі, внесення до них змін та доповнень або  про їх розірвання та вилучення земельних ділянок, та вжиття передбачених законодавством заходів щодо стягнення заборгованості.

Одним з пріоритетних напрямків роботи відділу є контроль за раціональним та ефективним використанням земельних ресурсів міста. Зокрема, здійснюються заходи щодо повернення земельних ділянок після рекультивації або руйнування нерухомого майна на ділянках на які раніше були укладені договори оренди землі. Так, 25.04.2018 на засіданні міською радою прийнято рішення «Про ініціювання процедури дострокового розірвання договору оренди землі від 21.11.2003, зареєстрованого 28.11.2003 №251, укладеного зі споживчим товариством «Урожай». На теперішній час триває процедура судового врегулювання питання. Також тривають судові засідання щодо проведення рекультивації та повернення земельної ділянки ТОВ «Дружківський фарфоровий завод».

На підставі викладеного, керуючись   ст.  28    Закону   України  від   21.05.1997 №280-97/ВР «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради

           ВИРІШИВ:

  1. Інформацію начальника міського фінансового управління Дружківської міської ради Трушиної І.В., начальника відділу земельних ресурсів виконавчого комітету Дружківської міської ради Петрусенка С.О. про організацію роботи щодо повноти та своєчасності надходжень плати  за землю до місцевого бюджету прийняти до відома.
  2. Міському фінансовому управлінню Дружківської міської ради (Трушина):

2.1. Здійснювати контроль за виконанням плану надходжень з плати за землю в межах наданих повноважень.

2.2. Надавати міському голові інформацію, щодо стану  надходжень до місцевого бюджету плати за землю.

Термін: щомісячно до 15 числа. 

 2.3. Запрошувати сумісно з територіальною фіскальною службою, відділом земельних ресурсів виконкому Дружківської міської ради боржників з плати за землю та з відшкодування збитків, завданих територіальній громаді м.Дружківка внаслідок порушення порядку землекористування на робочі наради з питань погашення заборгованості. 

                                                                                                      Термін: щоквартально.

  1. Відділу земельних ресурсів виконкому Дружківської міської ради (Петрусенко):

3.1.  Здійснювати своєчасне подовження або переукладання  договорів оренди земельних ділянок.

3.2. Залучати до процедури оформлення документів на право землекористування власників об’єктів нерухомого майна, які користуються земельними ділянками без відповідного оформлення прав на ці земельні ділянки.

  1. Рекомендувати Костянтинівсько-Дружківському управлінню головного управління державної фіскальної служби України у Донецькій області (Гринцов):

4.1. Активізувати роботу щодо стягнення заборгованості з плати за землю у судовому порядку.

4.2. Інформувати міського голову Дружківської міської ради про проведену роботу з питань стягнення заборгованості по платі за землю у розрізі платників – фізичних осіб.

Термін: до 01.10.2019

4.3. Інформувати міського голову Дружківської міської ради про проведену роботу щодо платників - юридичних осіб за діючими договорами, які не надають звітність та не сплачують плату за землю.

                                                                                                          Термін: до 01.10.2019

  1. Сектору з юридичних питань відділу з організаційної, юридичної роботи, та контролю виконкому Дружківської міської ради (Троценко) за наявності правових підстав здійснювати заходи щодо стягнення у судовому порядку неотриманих коштів з орендної плати після надходження відповідних матеріалів з відділу земельних ресурсів виконкому Дружківської міської ради (Петрусенко).
  2. Рекомендувати Дружківському міському відділу Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області (Хащенкова) посилити роботу щодо примусового виконання рішень суду про стягнення заборгованості з земельного податку та орендної плати за землю. Інформувати міського голову Дружківської міської ради про проведену роботу.

            Термін: до 01.10.2019

  1. Рішення виконавчого комітету Дружківської міської ради від 20.06.2018 № 228 «Про організацію роботи щодо повноти та своєчасності надходжень плати за землю до місцевого бюджету» зняти з контролю.
  2. Координацію роботи щодо виконання даного рішення покласти на начальника міського фінансового управління Дружківської міської ради Трушину І.В., начальника відділу земельних ресурсів виконавчого комітету Дружківської міської ради Петрусенка С.О. згідно з розподілом обов’язків.
  3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Полякова О.О.

Міський голова                                                                                         В.С. ГНАТЕНКО