Надання первинної медичної допомоги ВПО в умовах воєнного стану врегулювали окремим наказом Міністерства охорони здоров’я України
Відповідно до нього, щоб отримати медичну консультацію, особі достатньо зателефонувати за номером «16-77» на гарячу лінію контакт-центру Національної служби здоров’я України. Оператор допоможе з’ясувати адресу найближчої лікарні.
Після прибуття до лікаря слід, якщо є така можливість, пред’явити документи, що підтверджують особу: паспорт або довідку про взяття на облік ВПО.
Окрім того, знайти потрібного лікаря й отримати консультацію онлайн можна, скориставшись наступними ресурсами:
- Медичним чат-ботом «Турбота» https://t.me/Doc2rbot
- Додатком або сайтом «Doctor Online» https://doctoronline.care/
Лікар зобов’язаний надати наступний спектр послуг:
- Динамічне спостереження за станом здоров'я;
- Діагностику та лікування захворювань;
- Базові тести та аналізи;
- Направлення до лікарів вузької спеціалізації чи на обстеження;
- Паліативну допомогу;
- Рецепти за програмою «Доступні ліки» та інсулін (якщо це повторний рецепт);
- Щеплення відповідно до календаря профілактичних щеплень.
Якщо є потреба в отриманні спеціалізованої медичної допомоги (онкологічної, кардіологічної, терапевтичної, психологічної, педіатричної тощо), переукладати декларацію також необов’язково. Варто звернутися за направленням до закладу охорони здоров’я.
Алгоритм дій у випадку, коли лікар порушив закон та здійснив неправомірні дії:
Написати скаргу на імʼя головного лікаря (медичного директора) медичного закладу про неправомірні дії лікаря;
- Написати скаргу до Департаменту охорони здоров’я у місті, де ви знаходитеся;
- Подати скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ;
- Звернутися у контакт-центр НСЗУ за безоплатним номером 16-77;
- Зателефонувати зі скаргою на урядову лінію Кабінету міністрів України – 15-45.
При виявленні правопорушень потрібно про них обов’язково повідомляти, адже саме небайдужість громадян дозволить запобігти таким випадкам у майбутньому та покращити медичну систему в Україні, в цілому.