Усвідомлюючи зростання загроз економічній і енергетичній безпеці України, спровоковане свідомими діями терористів, беручи до уваги Указ Президента Російської Федерації від 18 лютого 2017 року № 74 «Про визнання в Російській Федерації документів і реєстраційних знаків транспортних засобів, виданих громадянам України та особам без громадянства, які постійно проживають на територіях окремих районів Донецької і Луганської областей України», констатуючи ескалацію агресії з боку Російської Федерації проти України, з метою захисту прав і

Продовжити

Звіт  міського голови щодо здійснення державної регуляторної політики у 2013 році

Звіт  міського голови щодо здійснення державної регуляторної політики у 2014 році

Звіт  міського голови щодо здійснення державної регуляторної політики у 2015 році

Звіт  міського голови щодо здійснення державної регуляторної політики у 2016 році

Звіт  міського голови щодо здійснення державної регуляторної політики у 2017 році

Звіт  міського голови щодо здійснення державної регуляторної політики у 2018 році

Звіт  міського голови щодо здійснення державної регуляторної політики у 2019 році

Державна  регуляторна політика у сфері господарської діяльності спрямована на вдосконалення правового регулювання господарських відносин між регуляторними органами та суб’єктами  господарювання, недопущення прийняття економічно недоцільних та неефективних регуляторних актів, усунення перешкод для розвитку господарської діяльності, що здійснюється у межах, у порядку та у спосіб, що встановлені Конституцією та законами України.                  

Робота міської ради та виконкому міської ради у сфері регуляторної діяльності, як і у попередні роки, була спрямована на вдосконалення правового регулювання господарських, а також адміністративних відносин між регуляторними органами та суб'єктами господарювання, зменшення втручання у діяльність суб'єктів господарювання та усунення перешкод для розвитку господарської діяльності.

   Реалізація державної регуляторної політики у м. Дружківка протягом 2015 року була спрямована на виконання завдань, визначених нормами Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” від 11.09.2003 № 1160 – IY (далі – Закону).

В першу чергу, це стосувалось:

-     підвищення рівня та якості виконання вимог і процедур державної регуляторної політики;

-       формування системного підходу до провадження державної регуляторної політики та здійснення заходів, спрямованих на забезпечення реалізації цього підходу.

Для залучення підприємницької спільноти міста для участі у реалізації державної регуляторної політики, на всіх етапах регуляторної діяльності, на офіційному веб-сайті міської ради оприлюднювалася інформація про регуляторну діяльність, а саме: плани діяльності міської ради, виконкому міської ради та міського голови з підготовки проектів регуляторних актів, звіти про відстеження результативності регуляторних актів, повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів, проекти регуляторних актів з аналізами регуляторного впливу, регуляторні акти, тощо.

Згідно зі ст. ст. 7, 32 Закону та наданими рішенням міської ради повноваженнями міському голові. розпорядженням міського голови від 31.10.2016 № 231 затверджено план діяльності міської ради з підготовки проектів регуляторних актів на 2016 рік, який за мірою необхідності доповнювався новими проектами. Згіднозі ст. ст. 7, 32 Закону рішенням виконавчого комітету від 09.12.2015 № 526 затверджено план виконкому міської ради з підготовки проектів регуляторних актів на 2016 рік, який за мірою необхідності доповнювався новими проектами.

На 2016 рік було заплановано розробку 4 проекти регуляторних актів, зокрема з яких:

3 проекти - рішення  міської ради:

1. «Про затвердження ставок земельного податку, пільг з його сплати та розмірів орендної плати за земельні ділянки на території м. Дружківка»;

2. «Про затвердження ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та пільг з його сплати на території м. Дружківка»;

3. «Про затвердження Порядку надання у користування місць, які визначені для розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Дружківка» і 1 проект – рішення  виконкому міської ради:

  1. «Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів у міському електротранспорті»;

Плани діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2016 рік, а також внесені зміни і доповнення до планів, згідно з рішенням міської ради від 25.02.2009 № 5/31-12 «Про внесення змін до рішення міської ради від 14.07.2004 № 4/17-3 «О порядке подготовки и принятии регуляторных актов Дружковским городским советом» розміщувалися в мережі INTERNET на офіційному веб-сайті Дружківської міської ради.

Відповідно до планів діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, протягом 2016 року на офіційному веб-сайті Дружківської міської ради оприлюднені наступні проекти регуляторних актів (з відповідними аналізами регуляторного впливу):

-          проект рішення Дружківської міської ради «Про затвердження ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та пільг з його сплати на території м. Дружківка»;

-          проект рішення Дружківської міської ради «Про затвердження ставок земельного податку, пільг з його сплати та розмірів орендної плати за земельні ділянки на території м. Дружківка»;

-          проект рішення Дружківської міської ради «Про затвердження Порядку надання у користування місць, які визначені для розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Дружківка».

Проект регуляторного акту «Про затвердження ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та пільг з його сплати на території м. Дружківка» розроблено з метою приведення нормативно-правових актів, прийнятих органом місцевого самоврядування, у відповідність до ст. 5 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», встановлення ставок на житлову та нежитлову нерухомість на 2017 рік та подальші роки, встановлення пільг зі сплати податку на нерухоме майно, своєчасного поповнення місцевого бюджету, забезпечення відкритості процедури, прозорості дій органу місцевого самоврядування при вирішенні питань щодо встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та пільг з його сплати.

Проект регуляторного акту «Про затвердження ставок земельного податку, пільг з його сплати та розмірів орендної плати за земельні ділянки на території м. Дружківка» розроблено з метою приведення нормативно-правових актів, прийнятих органом місцевого самоврядування,  у відповідність до ст. 5 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», встановлення ставок податку та розмірів орендної плати за земельні ділянки на 2017 рік та подальші роки, своєчасного поповнення місцевого бюджету, забезпечення відкритості процедури, прозорості дій органу місцевого самоврядування при вирішенні питань щодо встановлення ставок земельного податку, пільг з його сплати та розмірів орендної плати за земельні ділянки.

Проект регуляторного акту «Про затвердження Порядку надання у користування місць, які визначені для розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Дружківка» розроблено з метою встановлення спрощеного прозорого механізму надання у користування місць, які визначені для розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Дружківка, єдиного для всіх суб’єктів господарювання, залучення суб’єктів господарювання, які мають наміри розмістити тимчасову споруду для здійснення підприємницької діяльності, у формуванні благоустрою території міста, поповнення міського бюджету.

Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів, проекти регуляторних актів і відповідні аналізи регуляторних впливів згідно з рішенням міської ради від 25.02.2009 № 5/31-12 «Про внесення змін до рішення міської ради від 14.07.2004 № 4/17-3 «О порядке подготовки и принятии регуляторных актов Дружковским городским советом» оприлюднювалися в мережі INTERNET на офіційному веб-сайті Дружківської міської ради. Повідомлення щодо розміщення цієї інформації на веб-сайті оприлюднювалися у міській суспільно – політичній газеті «Дружковский рабочий».

З метою отримання ро’зянень щодо відповідності проекту рішення виконавчого комітету Дружківської міської ради «Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів у міському електротранспорті» принципам державної регуляторної політики та вимогам Закону, його було направлено розробником до Державної регуляторної служби. Враховуючи відповідь, що отримано, даний проект регуляторного акту не містить норм регуляторного характеру, а його прийняття не потребує передбачених Законом процедур, тому регуляторна процедура щодо нього не застосовувалася.

З метою вдосконалення правового регулювання господарських відносин, керуючись ст. 31 Закону постійній депутатській комісії міської ради з питань економічної, інвестиційної політики та підприємництва, рішенням міської ради від 13.06.2007 № 5/13-21 надані повноваженнями щодо вивчення та надання висновків про відповідність проектів регуляторних актів вимогам Закону.

Кожен проект регуляторного акту до його затвердження в обов'язковому порядку  ретельно розглянуто членами вищезазначеної комісії і вивчено на дотримання принципів державної регуляторної політики та відповідність вимогам статей Закону щодо дотримання принципів державної регуляторної політики (ст. 4) та підготовки аналізу регуляторного впливу (ст. 8).На усі проекти регуляторних актів, що перелічені, є висновки постійної депутатської комісії міської ради з питань економічної, інвестиційної політики та підприємництва щодо відповідності проектів регуляторних актів вимогам Закону.

Окрім того, враховуючи зміни до статті 34 Закону (Закон України від 05.06.2014 № 1319-VII), якими передбачено доповнення до порядку прийняття регуляторних актів, кожен проект регуляторного акту (рішення міської ради), що розроблено, разом з відповідним аналізом регуляторного впливу і висновком постійної депутатської комісії міської ради з питань економічної, інвестиційної політики та підприємництва щодо відповідності вимогам Закону, надавався до Державної регуляторної служби України для надання пропозицій щодо його вдосконалення відповідно до принципів державної регуляторної політики.

Пропозиції, що булі отримані, враховано у регуляторній діяльності органу місцевого самоврядування.

Враховуючи пропозиції що отримані щодо 2-х проектів РА:

- проекту рішення Дружківської міської ради «Про затвердження ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та пільг з його сплати на території м. Дружківка» та

- проекту рішення Дружківської міської ради «Про затвердження ставок земельного податку, пільг з його сплати та розмірів орендної плати за земельні ділянки на території м. Дружківка»,

з 15.03.2016 набрала чинності постанова КМУ від 16.12.2015 № 1151 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2014 № 308», у зв’язку з чим, не зважаючи на те, що дані проекти і відповідні аналізи регуляторного впливу розроблено та розмішено на офіційному веб-сайті Дружківської міської ради до вступу в дію даної постанови, а саме 09.03.2016, (про що повідомлено в міській суспільно-політичній газеті «Дружковский рабочий» від 14.03.2016), аналізи регуляторного впливу до цих проектів регуляторних актів необхідно здійснювати за новою методикою. Тобто розробку цих двох проектів перенесено на наступний рік.

Що стосується проекту РА - проекту рішення Дружківської міської ради «Про затвердження Порядку надання у користування місць, які визначені для розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Дружківка», його також спрямовано до Державної регуляторної служби для надання пропозицій щодо його вдосконалення відповідно до принципів державної регуляторної політики. Станом на кінець року інформація щодо нього від Державної регуляторної служби не надійшла.

Загальна кількість діючих регуляторних актів станом на кінець 2016 року – 23:

1) рішення Дружківської міської ради від 29.01.2003 № 4/7-9 «О правилах благоустройства территории, обеспечении чистоты, порядка, соблюдения тишины в общественных местах г. Дружковки»;

2) рішення Дружківської міської ради від 27.12.2006 № 5/8-2 «Про зовнішню рекламу у місті Дружківка»;

3) рішення Дружківської міської ради від 07.11.2007 № 5/17-7 «Про затвердження Правил прийому стічних вод від абонентів – юридичних осіб до системи каналізації м. Дружківка Донецької області»;

4) рішення виконкому Дружківської міської ради від 17.06.2009 № 509 «Про затвердження положення про порядок проведення конкурсів серед підприємств для визначення робочого органу з організації конкурсів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах м. Дружківка»;

5) рішення Дружківської міської ради від 16.06.2010 № 5/46-4 «Про затвердження Тимчасового порядку визначення частки земельної ділянки, яка знаходиться у користуванні власників (наймачів) вбудованих у будівлю нежитлових приміщень»;

6) рішення виконкому Дружківської міської ради від 23.06.2010 № 582 «Про затвердження тарифів на послуги з теплопостачання, що надаються комунальним підприємством «Вода Донбасу» Торецьким ВУВКГ»;

7) рішення Дружківської міської ради від 06.01.2011 № 6/3-7 «Про обмеження реалізації пива, алкогольних та слабоалкогольних напоїв у стаціонарних об'єктах торгівлі та малих архітектурних формах»;

8) рішення виконкому Дружківської міської ради від 09.06.2011 № 431 «Про затвердження тарифів на ритуальні послуги з поховання, які надає комунальне підприємство «Спектр»;

9) рішення Дружківської міської ради від 27.07.2011 № 6/9-13 «Про обмеження зон розміщення тимчасових споруд (кіосків, павільйонів тощо) для провадження підприємницької діяльності на території міста Дружківка»;

10) рішення Дружківської міської ради від 05.01.2012 № 6/14-42 «Про затвердження Положення про механізм справляння та порядок сплати єдиного податку на території м. Дружківка»;

11) рішення Дружківської міської ради від 25.01.2012 № 6/15-14 «Про затвердження Положення про порядок передачі в оренду майна комунальної власності територіальної громади м. Дружківка»;

12) рішення Дружківської міської ради від 30.03.2012 № 6/19-12 «Про встановлення Правил торгівлі на ринках у місті Дружківка»;

13) рішення Дружківської міської ради від 29.08.2012 № 6/23-18 «Про затвердження Порядку переведення жилих будинків (жилих приміщень) приватної, державної та комунальної власності у нежилі для подальшого використання цього будинку (приміщення) в інших цілях у місті Дружківка»;

14) рішення Дружківської міської ради від 26.12.2012 № 6/28-10 «Про затвердження мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомого майна фізичних осіб при передачі в оренду(суборенду) та  житловий найм на території м. Дружківка»:

15) рішення Дружківської міської ради від 29.05.2013 № 6/33-13 «Про затвердження Порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури міста Дружківка»;

16) рішення Дружківської міської ради від 29.01.2014 № 6/41-15 «Про внесення змін до рішення Дружківської міської ради від 27.12.2006 № 5/8-2 «Про зовнішню рекламу у місті Дружківка»;

17) рішення виконкому Дружківської міської ради від 05.02.2014 № 25 «Про затвердження тарифів на послуги з передрейсового та післярейсового огляду водіїв, технічного стану транспортних засобів і диспетчеризації, які надаються комунальним підприємством «Дружківський трамвай» Дружківської міської ради»;

18) рішення Дружківської міської ради від 27.08.2014 № 6/47-7 «Про затвердження Регламенту Центру надання адміністративних послуг м. Дружківка»;

19) рішення виконкому Дружківської міської ради від 04.02.2015 № 39 “Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів  у міському електротранспорті”;

20) рішення виконкому Дружківської міської ради від 01.04.2015 № 163 «Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, що здійснюються у звичайному режимі руху»;

21) рішення Дружківської міської ради від 08.07.2015 № 6/57-1 «Про затвердження  Положення про механізм справляння та порядок сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території м.Дружківка»;

22) рішення Дружківської міської ради від 08.07.2015 № 6/57-2 «Про затвердження  Положення про механізм справляння та  порядок сплати плати за землю на території м. Дружківка»;

23) рішення виконкому Дружківської міської ради від 04.11.2015 № 500 «Про затвердження норм надання послуг з вивезення побутових відходів».

Відділом економічного аналізу, прогнозування та соціального розвитку виконкому міської ради складений план – графік здійснення заходів з відстеження результативності регуляторних актів, згідно з яким протягом року було здійснено 11 відстежень результативності регуляторних актів,  з яких:

-       3 базових відстеження;

-       2 повторних відстеження;

-       6 періодичних відстежень.

Перелік регуляторних актів стосовно яких здійснювалися відстеження їх результативності:

1) Рішення Дружківської міської ради від 27.12.2006 № 5/8-2 «Про зовнішню рекламу у місті Дружківка» (періодичне);

2) Рішення Дружківської міської ради від 08.07.2015   № 6/57-1 «Про затвердження Положення про механізм справляння та порядок сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території м. Дружківка» (базове);

3) Рішення Дружківської міської ради від 08.07.2015   № 6/57-2 «Про затвердження Положення про механізм справляння та порядок сплати плати за землю на території м. Дружківка» (базове);

4) Рішення виконкому Дружківської міської ради від 04.11.2015 № 500 «Про затвердження норм надання послуг з вивезення побутових відходів» (базове);

5) Рішення міської ради від 29.01.2003 № 4/7-9 «О правилах благоустройства территории, обеспечения чистоты, порядка, соблюдения тишины в общественных местах г. Дружковке» (періодичне);

6) Рішення виконавчого комітету міської ради від 01.04.2015 №163 «Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, що здійснюються у звичайному режимі руху» (повторне);

7) Рішення виконавчого комітету міської ради від 04.02.2015 № 39 «Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів у міському електротранспорті» (повторне);

8) Рішення Дружківської міської ради від 05.01.2012   № 6/14-42 «Про затвердження Положення про механізм справляння та порядок сплати єдиного податку на території м. Дружківка» (періодичне);

9) Рішення Дружківської міської ради від 30.05.2012 № 6/19-12 «Про встановлення Правил торгівлі на ринках у місті Дружківка» (періодичне);

10) Рішення Дружківської міської ради від 25.01.2012 № 6/15-14 «Про затвердження Положення про порядок передачі в оренду майна комунальної власності територіальної громади м. Дружківка» (періодичне);

11) Рішення виконкому Дружківської міської ради від 17.06.2009 № 509 «Про затвердження положення про порядок проведення конкурсів серед підприємств для визначення робочого органу з організації конкурсів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах м. Дружківка» (періодичне).

За наслідками проведених відстежень результативності регуляторних актів складені офіціальні звіти. Звіти про відстеження результативності регуляторних актів згідно з  рішенням міської ради від 25.02.2009 № 5/31-12 «Про внесення змін до рішення міської ради від 14.07.2004 № 4/17-3 «О порядке подготовки и принятии регуляторных актов Дружковским городским советом» оприлюднювалися в мережі INTERNET на офіційному веб-сайті Дружківської міської ради.

Одним з основних принципів державної регуляторної політики визначено прозорість та врахування громадської думки. Кожен проект регуляторного акту оприлюднювався з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань (в повідомленні про оприлюдненні  проекту регуляторного акту, яке супроводжувало кожний проект зазначалася інформація про строк, протягом якого приймалися зауваження та пропозиції, спосіб їх надання та адреси на які вони повинні надсилатися).

Завдяки доступності цих документів, забезпечено відкритість і прозорість дій органу місцевого самоврядування; суб’єкти господарювання, їх об’єднання, представники бізнес-середовища мають реальну можливість стати безпосередніми учасниками регуляторного процесу, тим самим залучитись до державного регулювання на всіх етапах регуляторної діяльності.

Але, поряд з цим участь суб’єктів господарювання на всіх етапах регуляторної діяльності, яке забезпечує збалансованість інтересів органу місцевого самоврядування, суб'єктів підприємницької діяльності та населення, залишається недостатньою.

System.String[]

Житлові приміщення, які знаходяться у власності територіальної громади

№ з/п Назва Адреса Загальна кількість житлових приміщень
1 Будинок для тимчасового проживання м. Дружківка,                  вул. Індустріальна, 2 35
2 Будинок для тимчасового проживання м. Дружківка,                  вул. Короленка, 1 102
3 Будинок для тимчасового проживання м. Дружківка,                  вул. Машинобудівників, 38 77
4 Будинок для тимчасового проживання м. Дружківка,                   вул. Космонавтів, 15 112
5 Гуртожиток м. Дружківка,                      вул. Новосадова, 6а 29

 

System.String[]

Розпорядженням начальника Дружківської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області від 23.06.2022 №54 затверджено виготовлені  товариством з обмеженою відповідальністю «БломІнфо-Юкрейн» технічні документації із нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Дружківської міської територіальної громади, а саме: селищ міського типу Новогригорівка, Новомиколаївка, Олексієво-Дружківка, Райське, селища Старорайське, села Красний Кут». Введення в дію нової нормативної оцінки зазначених населених пунктів планується з 01.01.2023 року.


Алгоритм викупу земельних ділянок

Верховною радою України прийнято низку законодавчих актів у сфері земельних відносин. Зокрема, Законами України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо умов обігу земель сільськогосподарського призначення» від 13.03.2020 №552-ІХ, «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин» від 28.04.2021 №1423-ІХ передбачається можливість  викупу земельних ділянок у власність громадянами України, яким належить право постійного користування, право довічного успадкованого володіння земельними ділянками державної і комунальної власності, призначеними  для ведення селянського (фермерського) господарства, а також орендарями земельних ділянок, які набули право оренди землі шляхом переоформлення права постійного користування щодо зазначених земельних ділянок до 2010 року та громадянами України – спадкоємцями громадян, яким належало право постійного користування, право довічного успадкованого володіння земельними ділянками державної і комунальної власності, призначеними для ведення селянського (фермерського) господарства (крім випадків, коли такі земельні ділянки були передані у власність чи користування фізичними або юридичним особам).IMG-20210520-WA0000.jpg


Значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за 2020 рік становить 1,0.


На виконання заходів щодо протидії рейдерству Міжміське управління у мм. Краматорську та Дружківці Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області інформує населення щодо необхідності оформлення земельних ділянок, присвоєння їм кадастрових номерів право власності (користування) на які виникло до 2004 року ( це державні акти на право приватної власності на землю червоного та зеленого кольору, а також  договори оренди на землю).

За інформацією звертатися за адресою: м. Дружківка, вул. Соборна, 16 (каб. 113, 120 – будівля Дружківської міської ради), телефон для довідок (06267) 4-31-65.


УВАГА!

На Донеччині в обласному управлінні юстиції створена пряма телефонна «гаряча» лінія з питань рейдерських захоплень землі та зібраного врожаю.

Відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008р. № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» 18 червня 2018 року в юстиції Донеччини створена пряма телефонна «гаряча» лінія з питань діяльності оперативного штабу реагування на спроби рейдерських захоплень землі та зібраного врожаю на території Донецької області.

Звернувшись за телефоном «гарячої» лінії /06264/ 4-24-81, можна отримати кваліфіковану пораду з вирішення проблемних питань у сфері земельних відносин.

«Гаряча» лінія працює щодня, крім вихідних, з 09.00 до 11.30 та з 13.00 до 16.00, у п’ятницю з 09.00 до 11.30 та з 13.00 до 15.45.

Головне територіальне управління   юстиції у Донецькій області


«Емфітевзис як різновид речових прав на нерухоме майно»

Останнім часом значно виріс інтерес аграріїв до емфітевзису - нового виду користування чужою земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб. Отже замість звичного договору оренди землевласникам можуть запропонувати укласти договір емфітевзису. Спеціаліст Головного територіального управління юстиції у Донецькій області Мігунов Сергій консультує, що необхідно знати при укладенні такого договору.

Емфітевзис – це договір довгострокового користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб. Він може бути укладений на досить тривалий строк, наприклад на 100, 200 чи 500 років, або навіть безстроково. У разі безстрокової передачі земельної ділянки у користування, кожна із сторін має право відмовитись від договору, попередивши про це іншу сторону не менш як за один рік.

Договір емфітевзису може бути оплатним або безоплатним. Сторони самостійно обирають варіанти оплати: одним платежем, щорічно рівними частинами або ж передача у безоплатне користування. Реалії сьогодення частіше спонукають власників пайової землі просити орендарів виплатити кошти наперед, і лише договір емфітевзису законно надає таку можливість. Якщо здійснюється оплата за весь термін використання землі (мається на увазі за 50-100 років) єдиним платежем, то емфітевзис стає схожим на купівлю-продаж. Але пам’ятаймо, що право власності на земельну ділянку залишається за власником. На відміну від договору оренди, для емфітевзису законодавство не встановлює межу мінімального або максимального розміру оплати, сумма визначається за згодою сторін.

Право емфітевзису є речовим правом, для його виникнення необхідно не лише укласти договір у письмовій формі, а й зареєструвати його у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Нотаріальне посвідчення такого договору не є обов’язковим, а здійснюється за бажанням однієї із сторін. Договір повинен містити перелік обов’язків власника та землекористувача, визначених законодавством. Так, землекористувач зобов’язаний ефективно використовувати земельну ділянку відповідно до її цільового призначення, підвищувати її родючість, застосовувати природоохоронні технології виробництва, утримуватись від дії, які можуть призвести до погіршення екологічної ситуації. У свою чергу власник земельної ділянки зобов’язаний не перешкоджати землекористувачеві у здійсненні його прав. Використання земельної ділянки не за цільовим призначенням є однією з підстав для припинення договору емфітевзису.

Важливою відмінністю емфітевзису від оренди є те, що право емфітевзису може відчужуватися та передаватися в порядку спадкування. Наприклад, землекористувач, уклавши договір емфітевзису із власником земельної ділянки, в межах строку дії договору має право продати або подарувати право користування земельною ділянкою іншій особі. Про такі дії користувач землі повинен заздалегідь (не менше ніж за місяць) попередити власника земельної ділянки.

Звертаємо увагу, що доцільність укладення договору емфітевзису або договору оренди землі визначається в кожному конкретному випадку з урахуванням цілей та мети землевласника і землекористувача, строків їх взаємовідносин та інших обставин. Для визначення переваг та можливих ризиків кожного з варіантів скоріше за все знадобиться допомога досвідченого юриста.

Додаткову інформацію можна отримати за адресою м. Краматорськ
бул. Машинобудівників 32, каб. 401 або за телефоном (06264) 4 24 81.
Юстиція відкрита для людей!


Відділ земельних ресурсів виконавчого комітету Дружківської міської ради звертає увагу землевласників та землекористувачів міста

   Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 489 від   25.11.2016 р. було затверджено новий «Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів». З 1 січня 2017 року новий порядок оцінки набув чинності та почав активно застосовуватись.

Важливим нововведенням порядку оцінки земель є уніфікація категорій «функціонального використання» (за якими визначають ключовий коефіцієнт у розрахунку нормативної грошової оцінки (далі – «НГО» земельної ділянки) та категорій земель і видів цільового призначення відповідно до Земельного кодексу. Внаслідок цього була скасована категорія функціонального використання «землі комерційного призначення» (з максимальним коефіцієнтом 2.5). Раніше до цієї категорії, окрім земель торгівлі та фінансових послуг, автоматично вносили ділянки з нерухомістю, що здається в оренду. До земель комерційного призначення могли зарахувати майже будь-яку земельну ділянку, яка використовувалась компанією «з метою отримання прибутку». Тепер сітка коефіцієнтів функціонального використання прив’язана до Класифікації видів цільового призначення земель, яка була затверджена наказом Державного комітету України із земельних ресурсів № 548 від 23.07.2010 р. Максимальний коефіцієнт функціонального використання 2.5 передбачений тільки для земель з окремими видами цільового призначення, а саме: для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування, будівель кредитно-фінансових установ, будівель ринкової інфраструктури, будівель закладів побутового обслуговування. Для всіх інших видів цільового призначення застосовуються суттєво нижчі коефіцієнти. Наприклад, для більшості видів земель промисловості це 1.2, для земель транспорту – 1.0, для земель рекреаційного призначення – 0.5. Прихована загроза нового порядку стосується земель, інформація про які не була внесена до відомостей Державного земельного кадастру, та земель, яких у відомостях Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки (2010 рік). Для таких земель при розрахунку НГО застосовувався коефіцієнт функціонального використання (Кф) 2.0. З набуттям чинності 17.07.2018 наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 27.03.2018 №162 цей коефіцієнт буде дорівнювати 3,0.

Перевірити наявність даних про земельні ділянки, які Ви використовуєте, у Державному земельному кадастрі можливо на Публічній кадастровій карті України (http://map.land.gov.ua/kadastrova-karta). У разі їх відсутності необхідно вжити дії щодо внесення інформації про земельну ділянку до Державного земельного кадастру.