Для того, щоб виїхати до безпечного регіону та врятувати свою родину від постійних обстрілів, телефонуйте
+380992272387
(щодня з 8.00 до 19.00)
Рішення про нездійснення стратегічної екологічної оцінки
незначних змін до документа державного планування,
щодо якого раніше здійснювалася стратегічна екологічна оцінка
Програма економічного і соціального розвитку Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік, затверджена розпорядженням начальника Дружківської міської військової адміністрації від 25.12.2023 № 302 (далі – Програма), із запропонованими до неї змінами, є документом державного планування місцевого рівня.
Метою Програми є створення умов для сталого функціонування соціальної та гуманітарної сфер, належного функціонування інженерно-транспортної та комунальної інфраструктури та доступності отримання спектра соціальних послуг; відбудова житла та об’єктів соціальної інфраструктури; дотримання екологічних стандартів; забезпечення життєдіяльності громади.
Програма враховує основні пріоритети розвитку громади, містить конкретні завдання щодо підвищення ефективності використання наявного природного, виробничого і трудового потенціалів, ґрунтується на комплексі місцевих галузевих програм, законодавчих та нормативних актів з питань державної економічної політики.
Зміни до Програми, що розглядаються (додаються), передбачають:
- у напряму / підрозділі 2.15 «Захист населення і територій від надзвичайних ситуацій» уточнення обсягів заходів, уточнення бюджетів фінансування без зміни загальних обсягів фінансування (п. п. 1.14., 1.15), включення додаткового заходу (п. 1.2);
- у напряму / підрозділі 2.17. «Соціальний захист населення» уточнення обсягів заходів та обсягів їх фінансування (п. п. 4.6., 5.1.), включення додаткового заходу (п. 5.2.);
- у напряму / підрозділі 2.21 «Заходи, пов’язані з наслідками військової агресії рф на території області. Підтримка внутрішньо переміщених осіб» включення додаткових заходів (п. п. 1.9., 1.10).
Даний документ державного планування (зміни до Програми) не передбачає реалізацію видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.
Реалізація запропонованих змін до Програми не несе ймовірних наслідків для таких складових навколишнього природного середовища, як атмосферне повітря, водні ресурси, відходи, земельні ресурси, біорізноманіття та рекреаційні зони, та не матиме вплив на здоров'я населення. Ймовірні наслідки від реалізації запропонованих змін до Програми на території з природоохоронним статусом відсутні.
За результатами проведених консультацій з уповноваженими органами про необхідність здійснення стратегічної екологічної оцінки незначних змін до документа державного планування, щодо якого раніше здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, проведених у порядку, передбаченому частиною 7 статті 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», а також згідно з проведеною оцінкою Програми, яка основана на переліку критеріїв визначення наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, затверджених наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів від 28.10.2020 № 213, приймається рішення про відсутність необхідності здійснення стратегічної екологічної оцінки проєкту змін до Програми.
№ з/п |
Критерії |
Так/ні |
Висновки, викладені у рішеннях, зазначених у пункті 5 Критеріїв |
Спосіб врахування висновків та обґрунтування |
1 |
Виконання змін передбачатиме реалізацію нової (додаткової) діяльності, не передбаченої у документі державного планування, щодо якої законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля. |
ні |
Виконання змін не передбачатиме реалізацію нової (додаткової) діяльності, не передбаченої у документі державного планування, щодо якої законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля. |
Враховано повністю |
2 |
Виконання змін передбачатиме зміни у реалізації визначеної у документі державного планування діяльності, щодо якої законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля: |
ні |
Виконання змін не передбачатиме зміни у реалізації визначеної у документі державного планування діяльності, щодо якої законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля: |
Враховано повністю |
3 |
Виконання змін передбачатиме зміну у реалізації визначеної у документі державного планування діяльності, яка не підлягала оцінці впливу на довкілля та яка внаслідок таких змін вимагатиме здійснення оцінки впливу на довкілля. |
ні |
Виконання змін не передбачатиме зміну у реалізації визначеної у документі державного планування діяльності, яка не підлягала оцінці впливу на довкілля та яка внаслідок таких змін вимагатиме здійснення оцінки впливу на довкілля. |
Враховано повністю |
4 |
Зміни вимагають оцінки, зважаючи на ймовірні наслідки для територій з природоохоронним статусом: |
ні |
Виконання змін не передбачає ймовірні наслідки для територій з природоохоронним статусом: |
Враховано повністю |
5 |
Зміни впливають на інші пов’язані документи державного планування, які приймаються на виконання документа державного планування, до якого вносяться зміни (зміна), з урахуванням критеріїв, визначених у пункті 7. |
ні |
Зміни не впливають на інші пов’язані документи державного планування, які приймаються на виконання документа державного планування, до якого вносяться зміни (зміна), з урахуванням критеріїв, визначених у пункті 7. |
Враховано повністю |
6 |
Виконання зміни до документа державного планування може погіршити наявні екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування. |
ні |
Виконання зміни до документа державного планування не погіршить наявні екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування. |
Враховано повністю |
7 |
Виконання змін ймовірно матиме значні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення з урахуванням: |
ні |
Виконання змін не матиме значні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення з урахуванням: |
Враховано повністю |
8 |
Зміни вимагатимуть перегляду або внесення змін до заходів, які передбачалося вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування. |
ні |
Зміни не вимагатимуть перегляду або внесення змін до заходів, які передбачалося вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування. |
Враховано повністю |
9 |
Зміни вимагатимуть перегляду або внесення змін до заходів, передбачених для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення. |
ні |
Зміни не вимагатимуть перегляду або внесення змін до заходів, передбачених для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення. |
Враховано повністю |
На підставі висновків департаменту екології та природних ресурсів Донецької обласної державної адміністрації (лист від 13.09.2024 № 10-17/2174/90-24) та департаменту охорони здоров’я Донецької обласної державної адміністрації (лист від 05.09.2024 № 01-21/3327/0/71-24) щодо відсутності негативного впливу незначних змін до документу державного планування, щодо якого раніше здійснювалася стратегічна екологічна оцінка на довкілля, у тому числі на здоров’я населення, та рекомендацій не здійснювати стратегічну екологічну оцінку зазначених змін, прийнято рішення не здійснювати стратегічну екологічну оцінку незначних змін до документу державного планування: Програми економічного і соціального розвитку Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік, затвердженої розпорядженням начальника Дружківської міської військової адміністрації від 25.12.2023 № 302. |
Начальник Дружківської міської
військової адміністрації Краматорського
району Донецької області *****
Рішення про нездійснення стратегічної екологічної оцінки незначних змін до документа державного планування, щодо якого раніше здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, підготовлено відділом економічного і соціального розвитку виконавчого комітету Дружківської міської ради
Заступник начальника відділу
економічного розвитку виконавчого комітету
Дружківської міської ради *****
Результати моніторингу наслідків виконання документа державного планування
місцевого рівня «Програма економічного і соціального розвитку
Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік» для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
Згідно ст. 17 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» замовник у межах компетенції здійснює моніторинг наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, один раз на рік оприлюднює його результати на своєму офіційному веб-сайті у мережі Інтернет, вносить до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки та у разі виявлення не передбачених звітом про стратегічну екологічну оцінку негативних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, вживає заходів для їх усунення.
Основні вимоги організації та здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення визначені «Порядком здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року № 1272 (із змінами).
Заходи, передбачені для здійснення моніторингу, враховують специфіку документа державного планування, період, на який здійснюється планування, та необхідність здійснення моніторингу на різних стадіях виконання документа державного планування. Здійснення таких заходів забезпечує можливість:
- виявлення наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
- запобігання, зменшення та компенсації негативних наслідків, зумовлених виконанням документа державного планування;
- виявлення не передбачених звітом про стратегічну екологічну оцінку негативних наслідків, виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.
Оцінка фактичного впливу на довкілля, у тому числі на здоров1я населення, здійснюється на підставі та з урахуванням моніторингу стану навколишнього природного середовища в результаті реалізації документа державного планування місцевого рівня «Програма економічного і соціального розвитку Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік» (далі – Програма).
Моніторинг базується на розгляді обмеженої кількості відібраних показників, які запропоновано за кожним із стратегічних напрямів відповідно до розроблених Заходів, передбачених для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування місцевого рівня «Програма економічного і соціального розвитку Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік» для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, і аналізі досягнення запланованих результатів. Для моніторингу наслідків реалізації Програми застосовуються екологічні показники, особливо ті, для яких є моніторингові дані.
Враховуючи те, що відповідно до положень Закону України від 03 березня 2022 року № 2115-XI «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» органи державної статистики призупинили оприлюднення статистичної інформації, за деяким винятком, моніторинг виконання Програми щодо:
- викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря здійснювати за даними, отриманими від Департаменту екології та природних ресурсів Донецької обласної державної адміністрації;
- якості питної води з централізованих джерел водопостачання, - за даними, отриманими від Сіверсько-Донецького Басейнового управління водних ресурсів Державного агентства водних ресурсів України;
- скидання стічних вод у поверхневі водні об’єкти (каналізаційну мережу), - за даними Дружківського виробничого управління водопроводно-каналізаційного господарства обласного комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу»;
- санітарного очищення території громади (охоплення районів громади/споживачів громади послугами з вивозу відходів), - за даними управління житлового та комунального господарства Дружківської міської ради, Дружківського комунального автотранспортного підприємства 052805 Дружківської міської ради;
- наявності несанкціонованих сміттєзвалищ (кількості виявлених та ліквідованих стихійних сміттєзвалищ), - за даними управління житлового та комунального господарства Дружківської міської ради, Дружківського комунального автотранспортного підприємства 052805 Дружківської міської ради;
- захворюваності населення, - за даними відділу охорони здоров’я Дружківської міської ради.
У разі відсутності даних щодо зазначених показників, як альтернативний варіант, можуть бути використані статистичні дані щодо стану атмосферного повітря та водних ресурсів на території району або області.
За інформацією, яку отримано від департаменту екології та природних ресурсів Донецької обласної державної адміністрації (далі – Департамент) на запит стосовно стану атмосферного повітря в адміністративних межах населених пунктів Дружківської міської територіальної громади (лист від 29.04.2024 № 10-17/1100/90-24), ситуація така: відповідно до Положення про Департамент, до його компетенції входить регулювання викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних і пересувних джерел атмосферне повітря шляхом видачі дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами; інформація щодо обсягів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних і пересувних джерел в процесі виконання своїх обов’язків Департаментом не створюється.
На офіційному веб-сайті ГУ статистики у Донецькій області оприлюднено інформацію стосовно викидів в атмосферне повітря від стаціонарних джерел забруднення по районах Донецької області, згідно з якими обсяг викидів по Краматорському району Донецької області у 2021 році становить 43429,7 тонн; інформація за 2022, 2023 рік та 1 півріччя 2024 року відсутня; інформація по громадам Донецької області відсутня.
За моніторингом реалізації Програми економічного і соціального розвитку Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік за період з початку 2024 року відсутні заходи, які можуть мати негативний вплив на атмосферне повітря, тож зроблено припущення що оцінка наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, в частині викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря нейтральна, але потребує подальшого моніторингу.
За інформацією, яку отримано від Сіверсько-Донецького басейнового управління водних ресурсів Державного агентства водних ресурсів України (далі – Сіверсько-Донецьке БУВР) на запит стосовно якості питної води з централізованих джерел водопостачання (листи від 18.04.2024 № 09/1096, від 15.08.2024 № 09/2168), ситуація наступна:
До компетенції Сіверсько-Донецького БУВР не належить здійснення моніторингу якості питної води з централізованих джерел водопостачання. Разом з тим повідомлено, що Сіверсько-Донецьким БУВР, у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України № 758 від 19.08.2018 «Про затвердження Порядку здійснення державного моніторингу поверхневих вод», виконується державний моніторинг поверхневих вод на масивах поверхневих вод, з яких здійснюється забір води для задоволення питних і господарсько-побутових потреб населення (у районах поверхневих питних водозаборів).
В Донецькій області державний моніторинг поверхневих вод у районах поверхневих питних водозаборів здійснюється у 3 пунктах моніторингу по руслу р. Сіверський Донець: 540 км. водозабір КП «Словміськводоканал»; 527 км. водозабір Слов’янського РВУ КП «Компанія «Вода Донбасу»; 522 км. водозабір КП «Компанія «Вода Донбасу» в канал Сіверський Донець-Донбас.
За результатами державного моніторингу в районах поверхневих питних водозаборів у період 2021 рік – 1 півріччя 2024 року концентрації показників не перевищують «Гігієничних нормативів якості води водних об’єктів для задоволення питних, господарсько-побутових та інших потреб населення», затверджених наказом МОЗ від 02.05.2022 № 721, окрім перевищення по:
- БСК5: 2021 рік – у 1,17 рази (середньорічна концентрація 3,5 мгО2/дм3); 2022 рік – у 1,2-1,23 рази (середньорічна концентрація 3,6 – 3,7 мгО2/дм3 ); 2023 рік – у 1,1-1,2 рази (середньорічна концентрація 3,3 – 3,7 мгО2/дм3 ); 1 півріччя 2024 року – у 1,2 рази (середня концентрація 3,57 мгО2/дм3 ) при нормі 3,0 мгО2/дм3;
- ХСК: 2021 рік – у 1,17 – 1,3 рази (середньорічна концентрація 19,0 – 20,1 мгО/дм3); 2022 рік – у 1,5-1,6 рази (середньорічна концентрація 23,0 – 24,6 мгО/дм3); 2023 рік – у 1,4 (середньорічна концентрація 21,3 – 21,4 мгО/дм3 ); 1 півріччя 2024 року – у 1,2 рази (середня концентрація 18,3 – 18,6 мгО/дм3 ) при нормі 15,0 мгО/дм3.
Інформація щодо якісного стану поверхневих вод, в т.ч. в місцях поверхневих питних водозаборів Донецької області, щомісяця розміщується на сайті Сіверсько- Донецького БУВР https://sdbuvr.gov.ua. На офіційному веб-сайті ГУ статистики у Донецькій області відповідна інформація та інша інформація стосовно якості питної води на території Дружківської міської територіальної громади, Краматорського району та Донецької області відсутня.
За результатами моніторингу поверхневих вод у районах поверхневих питних водозаборів на території Донецької області за даними Сіверсько-Донецьке БУВР, враховуючи що Програмою не передбачені заходи, які би мали ймовірний негативний вплив на стан якості питних вод, зроблено припущення, що якість питної води за період реалізації Програми та до її початку залишено без істотних змін; рекомендується подальший моніторинг.
За інформацією, яку отримано від Дружківської філії Державної установи «Донецький обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України (далі – ДУ «Донецький ОЦКПХ МОЗ) на запит стосовно якості питної води з централізованих джерел водопостачання (лист від 22.08.2024 № 637/19.1), ситуація наступна:
- Централізоване водопостачання є у м. Дружківка, смт Олексієво-Дружківка, с.с. Куртівка, Кіндратіївка, Осикове (ці 5 населених пунктів отримують воду другого Донецького водоводу, вододжерело – р. Сіверський Донець); з власних підземних вододжерел отримують воду с.с. Торське, Софіївка, Миколайпілля, смт Новогригорівка.
- Вододжерело р. Сіверський Донець не знаходиться на території, яка є зоною контролю ДРУЖКІВСЬКОЇ ФІЛІЇ, лабораторний контроль проводиться на водопровідних спорудах та мережах на території означених населених місць. У с.с. Куртівка, Осикове, Кіндратіївка у 2021-2024 р.р. проби питної води не відбиралися. Якість води м. Дружківка, смт Олексієво-Дружківка відображена у таблиці.
Назва населен ого пун кту рік
|
2021 |
2022 |
2023 |
І півріччя 2024 |
||||
Хімічні (проб/відхилень, %) |
Мікробіологічні (проб/відхилень, %) |
Хімічні (проб/відхилень, %) |
мікробіологічні (проб/відхилень, %) |
Хімічні (проб/відхилень, %) |
Мікробіологічні (проб/відхилень, %) |
Хімічні (проб/відхилень, %) |
Мікробіологічні (проб/відхилень, %) |
|
м. Дружківка |
203/39 19,2 |
207/7 3,4 |
345/39 11,3 |
369/42 11,4 |
519/93 17,9 |
541/8 1,5 |
414/8 1,5 |
426/16 3,8 |
смт Олексієво-Дружківка |
26/0 |
26/2 7,7 |
4/0 |
4/1 25 |
12/1 8,3 |
12/0 |
11/0 |
11/0 |
Відхилення з хімічних показників реєструвалися з органолептичних показників (каламутність, забарвленість, присмак). У 2022-2023 р.р. періодично реєструвалося перевищення амонію. З середини 2023р. оцінка результатів лабораторного контролю згідно рішення ТЕБ та НС м. Дружківка від 07.06.2023 проводиться за ДСанПіН «Показники безпечності та окремі показники якості в умовах воєнного стану…», затверджених наказом МОЗ № 683. Це пояснює різке зниження відхилень у 2024р.
- Водопровід смт Новогригорівка
2021 |
2022 |
2023 |
І півріччя 2024 |
|||||
Хімічні (проб/відхилень, %) |
Мікробіологічні (проб/відхилень, %) |
Хімічні (проб/відхилень, %) |
мікробіологічні (проб/відхилень, %) |
Хімічні (проб/відхилень, %) |
Мікробіологічні (проб/відхилень, %) |
Хімічні (проб/відхилень, %) |
Мікробіологічні (проб/відхилень, %) |
|
Вододжерело (свердловина) |
4/4 100 |
4/1 25 |
2/1 50 |
2/0 |
4/1 25 |
4/0 |
2/1 50 |
2/0 |
мережа |
8/4 50 |
8/1 25 |
2/0 |
2/0 |
8/5 62,5 |
8/0 |
4/0 |
4/0 |
Відхилення з хімічних показників періодично реєструвалися за загальною жорсткістю.
- Водопровід с. Миколайпілля
2021 |
2022 |
2023 |
І півріччя 2024 |
|||||
Хімічні (проб/відхилень, %) |
Мікробіологічні (проб/відхилень, %) |
Хімічні (проб/відхилень, %) |
мікробіологічні (проб/відхилень, %) |
Хімічні (проб/відхилень, %) |
Мікробіологічні (проб/відхилень, %) |
Хімічні (проб/відхилень, %) |
Мікробіологічні (проб/відхилень, %) |
|
Вододжерело (колодязь) |
4/4 100 |
4/1 25 |
1/1 100 |
1/1 100 |
3/3 100 |
3/0 |
2/2 100 |
2/0 |
мережа |
6/6 100 |
6/2 33,3 |
2/2 100 |
2/2 100 |
9/9 100 |
9/4 44,4 |
6/0 |
6/1 16,6 |
Відхилення з хімічних показників в вододжерелі реєструються з загальної жорсткості, сульфатів, сухого залишку, нітратів.
- Водопровід с. Торське
2021 |
2022 |
2023 |
І півріччя 2024 |
||||||
Хімічні (проб/відхилень, %) |
Мікробіологічні (проб/відхилень, %) |
Хімічні (проб/відхилень, %) |
мікробіологічні (проб/відхилень, %) |
Хімічні (проб/відхилень, %) |
Мікробіологічні (проб/відхилень, %) |
Хімічні (проб/відхилень, %) |
Мікробіологічні (проб/відхилень, %) |
||
Вододжерело (свердловина) |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
2/1 50 |
2/0 |
|
мережа |
- |
- |
2/1 50 |
2/0 |
4/2 50 |
4/0 |
6/0 |
6/0 |
|
Відхилення з хімічних показників періодично реєструвалися за загальною жорсткістю.
- Водопровід с. Софіївка
2021 |
2022 |
2023 |
І півріччя 2024 |
||||||
Хімічні (проб/відхилень, %) |
Мікробіологічні (проб/відхилень, %) |
Хімічні (проб/відхилень, %) |
мікробіологічні (проб/відхилень, %) |
Хімічні (проб/відхилень, %) |
Мікробіологічні (проб/відхилень, %) |
Хімічні (проб/відхилень, %) |
Мікробіологічні (проб/відхилень, %) |
||
Вододжерело (свердловина) |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
1/1 100 |
1/0 |
|
мережа |
- |
- |
3/3 100 |
3/0 |
3/3 100 |
3/0 |
4/2 50 |
4/0 |
|
Відхилення з хімічних показників в вододжерелі реєструються з загальної жорсткості, сульфатів, сухого залишку, нітратів.
За результатами моніторингу стосовно якості питної води з централізованих джерел водопостачання за даними ДУ «Донецький ОЦКПХ МОЗ, враховуючи що Програмою не передбачені заходи, які би мали ймовірний негативний вплив на стан якості питних вод, зроблено припущення, що якість питної води за період реалізації Програми та до її початку залишено без істотних змін; рекомендується подальший моніторинг.
За інформацією, яку отримано від Дружківського виробничого управління водопроводно-каналізаційного господарства обласного комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» щодо скидання стічних вод у поверхневі водні об’єкти (каналізаційну мережу) (листи від 15.04.2024 № 393-13, від 13.08.2024 № 897-13), обсяги скидання стічних вод у поверхневі водні об’єкти (каналізаційну мережу) наступні: 2021 рік – 1373,7 т.м3; 2022 рік – 687,3 т.м3; 2023 рік – 695,1 т.м3; 1 півріччя 2024 року – 374,3 т.м3, що у середньоквартальному розрахунку свідчить про зменшення обсягів скидання стічних вод з моменту реалізації заходів Програми за період з початку 2024 року порівняно з 2021 роком, та збільшення її обсягів порівняно з 2022 та 2023 роком, тож зроблено висновок про нейтральний результат реалізації Програми в цій частині; потребується подальший моніторинг.
За інформацією, яку отримано від Дружківського комунального автотранспортного підприємства 052805 Дружківської міської ради стосовно поводження з відходами на території Дружківської міської територіальної громади (листи від 12.04.2024 № 99, від 09.08.2024 № 221), ситуація наступна:
- Охоплення районів громади / споживачів громади послугами з вивозу відходів за 2021, 2022, 2023 рік та за 1 півріччя 2024 року становить 97% від загальної кількості районів / споживачів;
- На території громади ліквідовано несанкціонованих сміттєзвалищ: у 2021 році - 175 одиниць в обсязі 1534,4 м. куб. відходів; у 2022 році - 84 одиниці в обсязі 910,2 м. куб. відходів; у 2023 році - 110 одиниць в обсязі 1365,34 м. куб. відходів; у 1 півріччі 2024 року – 42 одиниці в обсязі 805 м. куб. відходів.
За результатами моніторингу поводження з відходами на території Дружківської міської територіальної громади за даними Дружківського комунального автотранспортного підприємства 052805 Дружківської міської ради, зроблено висновок що за результатами реалізації Програми за період з початку 2024 року показник охоплення районів громади / споживачів громади послугами з вивозу відходів порівняно з попередніми періодами ( 2021 – 2023 роки) залишився без змін (97%); кількість та обсяг сміттєзвалищ свідчить про збільшення у середньоквартальному вимірі обсягів накопичення відходів у 1 півріччі 2024 році порівняно з попередніми періодами (2021 – 2023 роки). Результат частково нейтральний, частково негативний, але за рахунок подальшої реалізації Програми може змінюватися, тож рекомендується продовження моніторингу наслідків реалізації Програми для довкілля.
За інформацією, яку отримано від Дружківського міського відділу охорони здоров’я Дружківської міської ради (листи від 15.04.2024 № 213, від 13.08.2024 420), ситуація щодо захворюваності населення, яке мешкає на території Дружківської міської територіальної громади наступна:
Захворюваність на: |
2021 рік |
2022 рік |
2023 рік |
1 півріччя 2024 року |
ГРВІ |
15733 |
5353 |
2492 |
2312 |
Пневмонія |
4487 |
975 |
770 |
190 |
Гіпертонічна хвороба |
2330 |
3394 |
4279 |
1131 |
Гастрит (розлад функції шлунка) |
289 |
448 |
633 |
163 |
Холецистит |
501 |
477 |
695 |
173 |
Гепатити |
108 |
108 |
256 |
93 |
Бронхіт |
2162 |
1519 |
1392 |
487 |
Інші |
52407 |
37962 |
40819 |
11569 |
Разом |
78017 |
50236 |
51336 |
16118 |
Аналіз захворюваності населення, яке мешкає на території Дружківської міської територіальної громади, свідчить про те, що у середньоквартальному розрахунку у 2024 році порівняно з минулим роком спостерігається збільшення таких хвороб як ГРВІ (порівняно з 2021 -2022 роками кількість випадків ГРВІ зменшено), та зменшення таких хвороб, як пневмонія, гіпертонічна хвороба, гастрит, холецистит, гепатити, бронхіт, інші хвороби, як у порівнянні з 2023 роком, так і у динаміці останніх років. В результаті проведеного моніторингу стану здоров’я населення громади до початку реалізації Програми та після, зроблено висновок, що реалізація Програми не має негативного впливу на здоров’я населення. Враховуючи сезонність захворюваності та подальшу реалізацію Програми припущено що, результати захворюваності в подальшому можуть змінюватися, тому рекомендовано здійснювати подальший моніторинг наслідків реалізації Програми.
За результатами моніторингу наслідків виконання документа державного планування місцевого рівня «Програма економічного і соціального розвитку Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік» для довкілля, у тому числі для здоров’я населення зроблено висновки:
- Негативних наслідків для довкілля, у т. ч. для здоров’я населення, від реалізації Програми не виявлено;
- Вжиття заходів для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків реалізації Програми не потрібно;
- Негативних наслідків реалізації Програми для довкілля, у т. ч. для здоров’я населення, не передбачених звітом про стратегічну екологічну оцінку, не виявлено, тому розроблення додаткових заходів не потрібно.
Начальник Дружківської міської
військової адміністрації Краматорського
району Донецької області *****
Результати моніторингу наслідків виконання документа державного планування місцевого рівня «Програма економічного і соціального розвитку Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік» для довкілля, у тому числі для здоров’я населення підготовлено відділом економічного розвитку виконавчого комітету Дружківської міської ради
Заступник начальника відділу економічного
розвитку виконавчого комітету
Дружківської міської ради *****
ПОВІДОМЛЕННЯ
про оприлюднення Заяви про визначення обсягу стратегічної
екологічної оцінки змін до Програми економічного і соціального розвитку
Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік
На виконання Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» з метою одержання та врахування пропозицій і зауважень громадськості, виконавчий комітет Дружківської міської ради оприлюднює Заяву про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки змін до Програми економічного і соціального розвитку Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік.
З текстом Заяви можна ознайомитися на офіційному веб-сайті Дружківської міської військової адміністрації за посиланням: https://druisp.gov.ua/gromadska-rada/polozhennya/9402-zayava-pro-viznachennya-obsyagu-strategichnoji-ekologichnoji-otsinki-zmin-do-programi-ekonomichnogo-i-sotsialnogo-rozvitku-druzhkivskoji-miskoji-teritorialnoji-gromadi-na-2024-rik-6
Зауваження та пропозиції приймаються до виконавчого комітету Дружківської міської ради протягом 10 діб, тобто до 13.09.2024 включно, на електронну адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..
Зауваження та пропозиції, отримані після встановленого строку, не розглядаються.
ЗАЯВА про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки
змін до Програми економічного і соціального розвитку
Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік
- Замовник стратегічної екологічної оцінки:
Виконавчий комітет Дружківської міської ради (Код ЄДРПОУ 35783188)
адреса: 84205, Донецька область, Краматорський район, м. Дружківка, ****
тел. +380 (62) 674-28-26, +380 (62) 673-55-45
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
- Вид та основні цілі документа державного планування, його зв'язок з іншими документами державного планування
Відповідно до п. 3 частини першої статті 1 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» Програма економічного і соціального розвитку Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік, затверджена розпорядженням начальника Дружківської міської військової адміністрації від 25.12.2023 № 302 (далі – Програма), із запропонованими до неї змінами, є документом державного планування місцевого рівня.
Метою Програми економічного і соціального розвитку Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік є створення умов для сталого функціонування соціальної та гуманітарної сфер, належного функціонування інженерно-транспортної та комунальної інфраструктури та доступності отримання спектра соціальних послуг; відбудова житла та об’єктів соціальної інфраструктури; дотримання екологічних стандартів; забезпечення життєдіяльності громади.
Програма враховує основні пріоритети розвитку громади, містить конкретні завдання щодо підвищення ефективності використання наявного природного, виробничого і трудового потенціалів, ґрунтується на комплексі місцевих галузевих програм, законодавчих та нормативних актів з питань державної економічної політики.
У Програмі враховані положення документів державного планування, які діють на державному та регіональному рівнях:
- Указ Президента України від 30 вересня 2019 року № 722/2019 «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року»;
- Програма діяльності Кабінету Міністрів України, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року № 471;
- Державна стратегія регіонального розвитку на 2021–2027 роки, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2020 № 695;
- Національна економічна стратегія на період до 2030 року, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 03 березня 2021 року № 179;
- Стратегія людського розвитку, затверджена Указом Президента України від 02 червня 2021 року № 225/2021;
- Національний план управління відходами до 2030 року, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2019 р. № 117-р;
- Стратегія розвитку Донецької області на період до 2027 року, затверджена розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації 17.02.2020 № 147/5-20;
- Регіональна програма моніторингу стану довкілля в Донецькій області, затверджена розпорядженням голови обласної державної адміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 13.01.2020 № 20/5-20;
- Міжвідомча регіональна програма «Екологічна просвіта та інформування для сталого розвитку Донеччини на 2020-2025 роки», затверджена розпорядженням голови обласної державної адміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 13.01.2020 № 21/5-20.
Зміни до Програми, що розглядаються (додаються), передбачають:
- у напряму / підрозділі 2.15 «Захист населення і територій від надзвичайних ситуацій» уточнення обсягів заходів, уточнення бюджетів фінансування без зміни загальних обсягів фінансування (п. п. 1.14., 1.15), включення додаткового заходу (п. 1.2);
- у напряму / підрозділі 2.17. «Соціальний захист населення» уточнення обсягів заходів та обсягів їх фінансування (п. п. 4.6., 5.1.), включення додаткового заходу (п. 5.2.);
- у напряму / підрозділі 2.21 «Заходи, пов’язані з наслідками військової агресії рф на території області. Підтримка внутрішньо переміщених осіб» включення додаткових заходів (п. п. 1.9., 1.10).
- Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планової діяльності, визначеною частинами другої і третьої статті 3.
Даний документ державного планування (зміни до Програми) не передбачає реалізацію видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.
Виконання змін передбачатиме реалізацію нової (додаткової) діяльності, не передбаченої у документі державного планування, щодо якої законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля |
Ні |
|
Виконання змін передбачатиме зміни у реалізації визначеної у документі державного планування діяльності, щодо якої законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля: характеристики та розміру (масштабів) здійснення діяльності; місця провадження (розташування); умов здійснення діяльності; виділених природних та/або матеріальних ресурсів |
Ні |
|
Виконання змін передбачатиме зміну у реалізації визначеної у документі державного планування діяльності, яка не підлягала оцінці впливу на довкілля та яка внаслідок таких змін вимагатиме здійснення оцінки впливу на довкілля |
Ні |
- Ймовірні наслідки
а) для довкілля:
Виконання стратегічної екологічної оцінки передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків та ризиків реалізації заходів, прийнятих у Програмі, на окремі компоненти довкілля (атмосферне повітря, ґрунти, поверхневі та водні ресурси, рослинний та тваринний світ), соціально-економічні умови розвитку території громади, а також .на здоров’я населення.
Реалізація запропонованих змін до Програми не несе ймовірних наслідків для таких складових навколишнього природного середовища, як атмосферне повітря, водні ресурси, відходи, земельні ресурси, біорізноманіття та рекреаційні зони, та не матиме вплив на здоров'я населення.
б) для територій з природоохоронним статусом:
Ймовірні наслідки від реалізації запропонованих змін до Програми на території з природоохоронним статусом відсутні.
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.
Зважаючи на географічне положення території Дружківської міської територіальної громади, транскордонні наслідки реалізації завдань Програми та змін до неї для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, відсутні.
- Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо проєкт Програми не буде затверджено
Загальною альтернативою є гіпотетичний (нульовий) сценарій, при якому дані зміни до Програми не затверджуються.
- Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Предметом стратегічної екологічної оцінки є зміни до Програми та їх потенційний вплив на стан довкілля та здоров’я населення.
Запропоновані зміни до Програми є незначними і не несуть ймовірних наслідків для стану довкілля та здоров’я населення.
- Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Необхідність перегляду або внесення змін до затверджених заходів:
не передбачається.
Необхідність перегляду або внесення змін до заходів, передбачених для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:
не передбачається.
- Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Звіт про стратегічну екологічну оцінку складається відповідно до статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і містить інформацію про характер проєктних рішень з урахуванням сучасних знань і методів оцінювання.
Враховуючи те, що запропоновані зміни до Програми є незначними та те, що до Програми раніше здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, пропонується не здійснювати стратегічну екологічну оцінку цих змін.
- Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки змін до Програми економічного і соціального розвитку Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік подаються до виконавчого комітету Дружківської міської ради на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..
Контактна особа: заступник начальника відділу економічного розвитку виконавчого комітету Дружківської міської ради ***, телефон +380992921203.
Строк подання зауважень та пропозицій становить 10 діб з дня опублікування Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки змін до Програми економічного і соціального розвитку Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік, тобто до 13.09.2024 включно.
Пропозиції та зауваження, подані після встановленого терміну, не розглядаються.
Начальник Дружківської міської
військової адміністрації Краматорського
району Донецької області *****
Заяву про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки змін до Програми економічного і соціального розвитку Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік підготовлено відділом економічного і соціального розвитку виконавчого комітету Дружківської міської ради
Заступник начальника відділу
економічного розвитку виконавчого комітету
Дружківської міської ради *****